27 Kasım 2010 Cumartesi

Tatlı Krizim & Mutlu Son :)



Mutfakla başı hoş olan biri değilim, beğendiğim lezzetleri yemeği sevsemde,konu mutfakta zaman geçirip birşeyler ortaya çıkarmak olunca yemek yapmaktan gerçekten keyif almadığımı anlıyorum.Hal böyle olunca ve yaş 22 olunca, üstüne birde nişanlanınca yemek yapmayı bilmemem oldukça acınası bir durummuş gibi gösterilmeye başlandı :D Eh artık mutfağa gir! diye başlayıp uzayıp giden sözcükler..Belki haklılar ama içimden gelmiyor işte elimde değil ,hem zaten kendi evimde mecbur bu görev bana düşmeyecek mi deneye yanıla doğru yolu bulacağım birazcık acemilik çekebilirim ama sonuçta öğreneceğim.Kendime gereksizce bir güven mi duyuyorum acaba ,ve mesela yemeğe gelecek ilk misafirlerimi şok mu edeceğim tarzında oturup kara kara düşünüyorum bazen,ama yok yok olmuyor neyi ne kadar düşünürsem düşüneyim kendimi mutfakta tencere başında bulmama yetmiyor.Ama şunu çok istiyorum " en büyük aşklar nefretle başlar" sözcüğünü bu alanda değerlendirmeyi ,kimbilir belkide günün birinde gerçekten müthiş lezzetler meydana getiren biri olurum :) Şimdi bunlardan bu kadar bahsettim yaptığım tavuk göğsü konusunda şüpheye düşeceksiniz evet konumuza dönüyorum.. Canım günlerdir tavuk göğsü tatlısı istiyor ama ne istemek heryerden kokusunu duyuyorum filan ehh dün gecede bir tanıdığım kocaman bir dilim kesip tabağıma koydu ve "hadi ye!"dedi rüyamda..Tabi her rüyamda olduğu gibi tadına bile bakamadan uyandım, baktım bu böyle olmayacak mutfağın yolunu tuttum.Ama heveslemeden önce malzame listesine bakıp eksik varmı diye kontrol ettim çünkü canım asla evden çıkmak istemiyordu ve birşey bile eksik olsa yapmaktan vazgeçecektim.Herşey tamam ,tarif pratik koyuldum işe ne kadar iyi karıştırdıysamda pürüzsüz bir muhallebi elde edemedim yaşasın teknoloji ve blender icadı o sorunuda o şekilde çözdüm,pratikti canımı fazla sıkmadı ama tarifte bir iki minik değişiklik yapmak istedim yarım paket toz krem şantiyi sütü eklerken muhallebiye eklemek gibi ,onunlada yetinmeyip çikolata sosu vardı yarım paketide yarım ölçülerle hazırlayıp tavuk göğsünün üzerlerine döktüm bence hiçte kötü olmadı,soğuduktan sonra iki kez yedim ama mini porsiyonlarda canım gerçekten istemiş bunu anladım ben çok çok tatlı yiyebilen biri değilim çünkü...""""Gelelim tarife :Margarini tencereye koyup eritmeye başlıyorum. Margarin eridikten sonra un katıyorum ve bir müddet karıştırarak kavuruyorum. Şekeri ekliyorum ve karıştırmaya devam ediyorum. Sütü yavaş yavaş ekliyorum,Tavuk göğsü kaynamaya ve koyulaşmaya başlayınca vanilyayı katıyorum ve bir müddet sonra tencereyi ocaktan alıyorum. Yarım saat kadar tavuk göğsümüzü soğuması için kendisiyle baş başa bırakıyorum ve sonra görünümü güzelleşene kadar mikserle çırpıyorum.Sonrada servis kaplarına alıp soğumasını bekliyorum (Tarif kısmı alıntıdır)""""""
1/2 Paket margarin
1 Lt süt
3 Fincan un
3 Fincan şeker
1 Paket vanilya
(Ben yarım paket toz şanti kattım)
üzerinede toz çikolata sosu, paketinde 2.seçenek olarak verilen koyu kıvamlı sosu hazırladım..Birçok kişiye göre çok basit bir tarif eminim hepiniz ezbere bile biliyorsunuzdur ama mağdem ki birşeyi paylaştım tarifinide vermeden olmaz diye düşündüm,canınız çekerse yarım saat gibi bir pişirme süresiyle hazır oluyor ,şimdiden afiyet olsun...

S & S
Paylaş

2 yorum:

ATLI KARINCA dedi ki...

benimde bu aralar çok ihtiyacım şekerleme ve tatlılaraa canım çektiii valla:((

adriana1983 dedi ki...

Yani imkanım olsa yeniden mutfağa girip herşeyi yeniden yapıp elimde tatlımla kapını çalar misafir olurdumm :(

Yorum Gönder