4 Ağustos 2013 Pazar

Watsons Değişim Yapmıyor !!! Ürün Alırken İki Kere Düşünün !!!



(Bu konuda ki sorun  Watsons tarafından çözülmüştür.Bu yazının blogta kalma izni Watsons tarafından verilmiştir. Ve bu izin markanın özgüveni'nin kanıtıdır.Konunun çözümlenme adımları için 2. Konu ve 3.Konu yu takip edebilirsiniz.. )

Herkesin bildiği gibi Watsons bayram indirimine girdi ve bende Olivium Watsons'tan ihtiyaçlarımı aldım. 
Ancak bayram indirimine daha girmemişken Garnier BB gözaltı roll on almak istedim ve satış sorumlularından destek alarak ürünün özelliklerini sordum aydınlattılar ve çok tavsiye ettiler çok açık tenli olduğunu ona göre bir ürün istediğimi söyledim,
zaten iki tonu var ve açık tonu size uyar dediler, denemek istedim "tester'ı yok ama bu en açık tonu size uyacaktır" denildi yine..Bende buna dayanarak güven içinde ürünü aldım..Aynı gün Garnier makyaj  temizleme sütü ve Watsons dudak balmı almıştım,ikisindende memnun kaldım ve dün  garnier göz altı roll onunu denemek istedim göz altına uygulanması gereken şekilde uyguladım ,birde ne göreyim göz altı morluklarına iyi gelmesi gereken ürün benim bembeyaz yüzümde  kızıl kahve bir renk oldu ancak bronz bir makyajla normal durabilir derecede..Beyaz değil buğday tende ancak aydınlık bir göz makyajı durabilir tabi ürün kalitesini bilmiyorum bilemeyeceğimde çünkü rengi kullanmama izin vermeyecek..Fişiyle birlikte bugün Olivium Watsons a gidip ürünü "iade" değil sadece değişim yapmak istedim  kasaya yönlendirdiler  orada derdimi anlattım,denediğiniz için ürünü değişim yapamayız dediler, denemeden nasıl cildime uyup uymadığını anlayabilirdim ki  dediğimdeyse stand  görevlisine seslenilip doğru söyleyip söylemediğim soruldu  ve gerçekten o ürünün tester ı olmadığı anlaşıldı  testerlar hijyen yönünden konmamıştır denildi..Bende  o halde neden diğer göz altı rollon un tester ı varda bunun yok, sadece bu ürünün tester ı standda yoktu , sadece bu üründe  mi hijyen önemli dedim.Sonra bir sonra başkasına yönlendirildim  tekrar derdimi anlattım...Ürün kutusundan çıkarıldı ama bu ürünü kullanmışssınız denildi,
kullanmadım, denedim ve rengi cildime uymadığı içinde değişim talep ediyorum denemeden rengi anlayabilseydim ürünü zaten almazdım renginin uymayacağını anlayıp dedip.
Hala ürünü denenemiş olmam gerektiği savunuldu  o halde burada bir tester olması gerekmezmiydi dedim ama firma bize henüz tester ları yollamadı  denildi  keşke almasaydınız  dedi bayan bana.
Bende satış sorumlusuna güvenip aldım o uyacağını söyledi dedim,sizi üzmek istemezdim ama gerçekten yardımcı olamayacağım dedi , bende  kibarlığımı bozmayarak teşekkür ettim.

1-Tester denemek istediğimde tester ın olmadağı ama o ürünün  tenime uyacağı söylendi,
mağdem değişim yoktu "hanımefendi  bu ürünün şuan testerı yok biz watsons gibi kocaman bir marka olarak ürün değişimi yapamıyoruz  o yüzden lütfen tester ı gelince deneyerek alın" denmedi?Öyle olduğunu bilseydim asla riske girmezdim..

2-Denetilmeden eve yollanan kişiler ,ürünü kullanmadan  göz altlarında yada ciltlerinde nasıl duracağını anlayabiliyorlar? Bunun özel bir yöntemi varmı yoksa bu yetenek sadece watsons çalışanlarına mı özgü? Eğer meslek sırrı değilse eğitim alıp bende düşünce gücümle hangi ürünün cildimde iyi duracağını bilmek isterim :D

3-Mağdem göz altı ürünü olduğu için hijyen sorunu yüzünden tester ı yoktu ilk açıklama oysa neden aynı işe yarayan benzer göz altı roll onun testerı var onlarıda geçin en çok alerjiye sebep olan göz kalemi, mascara, lipstick,lip gloss  gibi ürünlerin tester ı var onu ben çözemedim...

4- O ödenilen küçük bedelin  peşine düşme savaşı değil bu ,ancak mantıklı açıklamalarımdan sonra bana hak verildiği halde  hiçbirşey yapılmamasına çok içerledim ,aynı şeyi yıllar önce fındıkzade cosmocity yapmıştı o gün bugündür adımımı atmadım o mağazaya  watsons a  gidermiyim malesef ki kullandığım ürünler sadece orada var evet giderim ancak ilk alacağım ürünler kesinlikle başka mağazalardan alınacak ve müşteri memnuniyeti umurlarında bile değil bu yüzden tester ı olmayan ürünleri alınmayacak...Ve gerekirse 6. hislerinize güvenilip satış görevlisine güvenilmeyecek.. (işini  iyi yapanlar hariç)

5- Benim götürdüğüm ürünü açan bayan çok mu koyu ki bu renk ? diyerek benim ürünümü kendi eline denedi, mağdem açılmış ürünü hijyen sebebiyle değiştirip başka müşteriye satamıyorsun  o halde ne oldu  benim üründe hijyen kalmadı,ben senin tenine denediğin ürünü neden kullanmak zorunda kalayım?


6- Watsons ın yaptğı güzel şeyler (mesela bayram indirimi, mesela iyi bir ürün) onlar nasıl bu blogta yer alıyor ve takdir ediliyorsa bu yazıda watsons  gönlümü alıncaya dek bu blogta duracak ve silinmeyecek :)


S&S
Paylaş

6 yorum:

Mor Menekşe dedi ki...

Canım sadece Watsons değil hiç bir firma değişim yapmıyor.
Misal geçen sen MAC'ten studio finish kapatıcı aldım ve istediğim renk nc15'ti.
Tam kasada ödeme yapacakken aldığım ürüne bi baktım ki nc20 yazıyor hemen kasada ben nc15 istemiştim dedim.
Oradaki görevlide iyi ki fark ettiniz ödemeyi yaptıktan sonra değiştiremezdik dedi.
Buna benzer bir durumda bir arkadaşımın başına Boyner'de geldi.
Hiç kullanmadığı ürünü değiştirmediler sebep ise mağazadan alıp çıkmış olması ve üzerinden 24 saat geçmiş olmasıymış.
Ne yazık ki bizim ülkemizde hem kozmetikte hem diğer sektörlerde değişim konusunda sıkıntı var.
Bazı firmalar aradan 1 ay geçmiş ürünü değiştirip veya direkt para iadesi yapar ama bazı firmalar öldür Allah değiştirmez.
Fakat kozmetikte hiçbir firma yapmıyor keşke yurtışındaki gibi olsa ne iyi olurdu.

adriana1983 dedi ki...

Gerçekten çok enteresan ve saçma,geçen bir yerden arkadaşım için parfüm aldım öylesine bir mağaza yani,arkadaşımda vazgeçmiş ve benim kullanacağım bir parfüm değil ,elimde ne fiş ne başka birşey gittim sırf şansımı denemek için,değişim yapabilirmisiniz dedim tabi ki dedi istediğim tarz da birşey bulamadığımı görüncede neden üzülüyorsunuz ki iade alayım hiç bir sıkıntı olmaz dedi... Sonra yine bir mağazadan makyaj sabitleyici sprey aldım tester ı yoktu ve satış görevlisine yapış yapış bir ürünse ve parlama yapıyorsa almak istemediğimi vurguladım,çok şahane bir ürün kesinlikle yapış yapış olmuyor dedi.Eve gelip ürünü açıp denedim yüzüme vernik sıkılmış gibi hem parlama hem yapışkanlık felaket,hemen gittim mağazaya satış görevlisinin o ilk cici hali gitti on karış surat agresif hatta saygısız cevaplar,olaya mağaza müdürü el koyup istediğim ürün yada ürünlerle değişim yapmamı sağladı,çokta iyi oldu :)

S&S

Unknown dedi ki...

Merhaba,

Şikayetiniz, ilgili departmanımız ve mağazamıza iletilmiştir. Mağazamız konuyla ilgili olarak en kısa sürede sizinle temasa geçecektir. İlginiz ve anlayışınız için teşekkür ederiz.

adriana1983 dedi ki...

Merhabalar;

Öncelikle böyle bir hassasiyeti beklemeden yinede nezaketinize güvenerek bu yazıyı yazdığımı bildirmek istiyorum.. En kısa zamanda irtibata geçip sonucu blogumuzda paylaşacağım..

S&S

Unknown dedi ki...

Dün maybelline fondöten aldım watsonstan ve barkodunu çıkartıp kapağı çevirdiğimde kullanılmış olduğunu farkettim açılmıştı jelatini. Neyse gittim değişim yapmak istediğimi söyledim sözde hiçbirinin zaten jelatini yokmuş (uzun süredir kullandığım ve olduğunu bildiğim bi ürün) bi süre tartıştı benimle yetkili olduğunu söyleyen kişi (?) Sonra değişimi kabul etti. Artık guvenmedigim için orda açtım baktık o da kullanilmis ve içinde çok az kalmis itiraz ettim iade etmek istediğimi söyledim kabul etmedi mahkemeye verecegim deyince korktu heralde ancak öyle kabul etti. Lütfen bundan markanizin adını taşıyan is yerlerine dikkat edin hem haksızlık yapıp hem üste çıkmaya calismasinlar.

nesandorin dedi ki...

Dün itibariyle 200liralık alışveriş ettiğim Forum Erzurum şubesinden bugün 25liralık fondoteni değişmek için kırk saat çene çaldılar benimle ve tabi ki sorun çözümlenmeden gerisin geri yolladılar beni. Müşteri memnuniyeti bu mu ne biçim bi firma sırf ürün koruma bandı zarar görmüş ürün açılmış bahanesiyle benim gibi iyi bir müşterilerini kaybettiler yazıklar olsun. Bu ürünü benim kullanmam mümkün deil çünkü cildimle uzaktan yakından ilgisi yok çöpe mi atayım yoksa siz yardımcı olmayı deneyecek misiniz? Ürünlerin tester i olsa dahi spot ışıkları altında cildimizle gerçekten uyumlu farkedemiyebiliriz orda ki personellerin asli amacı bizleri ordan mutlu çıkarmak deil mi o zaman çok daha profesyonel personellerle çalışın almamamız gereken ürünü bize açıkça belirtsinler. Sırf testeri yok die cildime tam uyumlu olan fondoteni deil de testeri var die tutmuş en açık rengi bana önermişse ve ben almışsam hata benim güvenmiş olmam mı!!!!

Yorum Gönder