23 Aralık 2010 Perşembe

Muzlu Süt Keyfi (Ev yapımı Tarifiyle birlikte)


Bir yanım hala çocuk hemde büyümek istemeyen zaman zaman sevdiklerine karşı şımarık bir çocuk.Küçüklüğümden beri muzlu sütü çok severim çilekli süttense nefret ederim ancak uzun bir süredir unuttuğum bir alışkanlıktı, bir kaç hafta önce tedy'imle meyvesuyu almak için markete gittiğimizde meyve sularına bakarken ikimizinde gözleri aynı anda ışıldadı ve "muzlu süüüttt" dedik :D hayır orda bir gören olsa ne bu aşk ne bu şevk diyecek ,biri 29 yaşında ciddi bir erkek, diğeri 22 yaşında yine ciddi görünüşlü bir bayan ,ama ne yapalım işte muzlu süt sevmenin yaşı yokmuş , o gün birbirimiz hakkında hiç bilmediğimiz birşeyi daha öğrenirken muzlu sütlerimizi ve abartısız yarım saatte seçtiğimiz çikolatalarımızı aldığımız gibi doğru kasaya. :) Sonra birtanemin takım elbiseleriyle benimde kokoş halimle muzlu süt içişimiz görülmeye değerdi.O gün bugündürde eski alışkanlığımı geri kazanmış bulunuyorum,ara sıra gece yarıları muzlu süt krizlerine giriyorum baktım böyle olmayacak bu işi ben öğreneyim dedim netten tüm muzlu süt tariflerini araştırdım ve bu tarifi uyguladığımda tam tamına bir bardak muzlu sütelde etmiş oldum 1 adet muz,1,5 tatlı kaşığı bal /yada kullandığınız miktarda şeker, kullanacağınız bardağın iki parmak altında süt. Önce muzları çatalla ezdim sonra blender sonra balı ilave ettim yavaş yavaş sütü ekleyip iyice çırptım ve servise hazır hale getirdim ,beğendim mi asla yarısında resmen miğdem bulandı yaptığım yanlış birşeyden değil lezzetini sevmedim, oysaki ne hayaller kurmuştum kuzucuğumla bana doğal sağlıklı muzlu sütler hazırlayacaktım, üşenmeden yapardımda aslında ama gerçekten hoş olmadı lezzeti ,hüsranla biten bir tarif daha denedim.Tecrübe etmeliyim denemeliyim diyorsanız deneyin ama resimde gördüğünüz keyifle içilen muzlu süt kesinlikle hazır :)Eski günlere geri dönmek isterseniz ve bu lezzeti seviyorsanız markete kadar bir yolculuk yapmanız gerekecek, yeni denediğim tariflerle buluşmak üzere...

S & S
Paylaş

0 yorum:

Yorum Gönder