11 Aralık 2010 Cumartesi

KFC Lezzetinde 'olamayan' Tavuğum ve Dereotlu Sıcak Pürem


Daha önce bir yazımdada bahsettiğim gibi (ben blog sahibesinin kardeşiyim ve S&S imzalı yazılar bana ait )mutfağa girip birşeyler pişirmeyi seven biri değilim,ama güzel yapılmış ve sunulmuş şeyleri yemeği seven biriyim...Bu zıt kutupluk aynı bünyede barınıncada ortaya böyle tuhaf bir kişilik çıkıyor.Nedendir bilmiyorum belki karekterimle ilgili bir durum elimde ki tariflere birebir uymayı sevmeyen biriyim illa ki bir ilginçlik bir farklılık olacak.Özellikle tavuklarda soslu baharatlı farklı tarifleri seviyorum yani aslında ben tavuğu çok seviyorum hemen hemen her türlüsünü, durum böyle oluncada,nişanlımla pazar gezmelerimizin durağıda KFC oluyor.Canım Tedy'im benim :) ben but filan dışarıda yerken zorlandığım için onların tek lokmalık olanlarını benim için alıp bana hazırlıyor :) 2 tavuk çılgını olarak KFC lezzetinde tavuklar pişirmenin sırrı ne? diye düşünüp duruyoruz ama yok bulamıyoruz. Geçen gün gözlerim ışıldayarak karnabar kızartmasının harcıyla tavuk kızartma yöntemini buldum güzel bir şekilde harcı hazırladım ölçü kullanmadan ,yumurta ,süt ,un ,tuz , karabiber ve bu krep kıvamında olan sosun içine bir diş sarımsak rendesi sonrada bu karışıma batırdığım tavukları kaplamak için iyice kırılmış corn flakes ,buraya kadar herşey güzel bir tanesini kızarttığım anda denedim mükemmel bir lezzet içimden "buraya kadarmış KFC" diye geçirip zafer şarkıları söylüyorum ,ehh birde nişanlıma haber verip sırrını buldum demek ve bu güzel lezzetten ellerimle hazılayıp ona tattırmak var ki bu beni mest ediyor.Neyse tüm tavukların kızartma işlemi ve püre hazırlandı (bildiğimiz pürenin içine biraz dereotu kıyıp ocakta püreyi ısıtıp öyle servis yapıyorsunuz ,dereotu sevenlerin hoşuna gideceği bir lezzet ancak bizde dereotu fazla olduğu için patatesten ziyade dereotu yedik yapmak isterseniz ayarına dikkat edin)sofraya oturduğumuzda tavuklar ılık bir haldeydi ve ilk tattığım andaki lezzetten oldukça yoksun olmaya başlamıştı , tabi ben yaptığım içinde bişiy diyemiyorum yiyiorum ama hoşlanmayarak,biraz daha soğuyuncada tam bir işkence oldu tavuğun üzerindeki o çıtır sos adeta yumuşak bir hamura dönüştü ve sanki ambalaj gibi tavuğun üzerinden sıyrılmaya başladı ,ne orası tek yeniyor nede tavuk bende ki surat ifadesi zaten görülmeye değer tam bir hüsran ne yapalım buraya kadarmış dedim ve doyasıya hayal kırıklığımı yaşadım. Sonrada tedy'im telefon edince büyük bir dürüstlük göstererek biliyormusun ben bu gün Kfc 'nin tarifini bulmuştum ama... "-hmmm diye kıkırdayan bir yanıt" Olmadı işte dedim ilk başta mükemmeldi ama olmadı, ben mutfakta olmak için yaratılmış biri değilim bence diye savunmaya geçmeler filan :) keyifli bir konuşmanın ardından yine hayal kırıklığının verdiği sessizliğe bürünerek uzun ,uzun düşündüm.. Nerede yanlış yapıyorum,ne güzel heves gelmişken yeni denediğim tatların hepsi bazıları gibi başarılı olsa... :)


S&S
Paylaş

0 yorum:

Yorum Gönder