19 Aralık 2010 Pazar

Haşhaş Taneli Cevizli Kolay Kek



Ben kek tutkunlarındanım her türlüsü severim sade,kakaolu,elmalı,çaylı,hurmalı vs. bazende aklıma eseni katıyorum bu kek işte o şekilde oluştu evde tane haşhaş vardı aslında böreklerin ve poğaçaların üzerine serpiştiriyorum birde mayalı krep yaptığımda içine katmıştım neden kekin içine katmayayım ki dedim ve cevizle birlikte bence gayet güzel oldu denemenizi tavsiye ederim ;)
Tarifimde oldukça kolay:
4 yumurta
2 su bardağı şeker
1,5 su bardağı süt veya yoğurt
yarım su bardağı sıvıyağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
aldığı kadar un
1 yemek kaşığı kuru haşhaş
ve ceviz
Yapılışı ise
yumurta ve şekeri beyazlayana kadar çırpıyorum süt vaya yoğurdu ve yağı katıp karıştırıyorum
un kabartma tozu ve vanilyayı ekliyorum haşhaş ve cevizide ekldikmi tamam yağlanmış kalıba döküp önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında pişiriyorum.
Afiyet olsun deneyenlere :)


Paylaş

2 yorum:

uğurböceği dedi ki...

eline sağlık not aldım hemen

adriana1983 dedi ki...

teşekkür ederim ;)

Yorum Gönder