5 Ocak 2011 Çarşamba

Portakallı İrmik Helvası




Aslında un helvasını her zaman çok sevmişimdir.Hatta bizim evde hep un helvası yapılırda aklıma bile gelmezdi irmik helvası.Ama seneler önce bir kandil günü canım ansızın irmik helvası istedi,akşamınada büyük teyzem elinde irmik helvasıyla anneanneme gelince o günden sonra ayrı bir yerde oldu hep benim için...Şimdi kuzenime gidince ,canımızda tatlı birşeyler istiyorsa favorimiz sütlü irmik helvası, bazen türk kahvesi bazende çay ve hoş sohbetler eşliğinde...Portakallı irmik helvasının çıkış noktasına gelince annem sütlü helvayı yapmış bende blogta paylaşmak istedim,dekoratif görünsün diye üzerini süslemek için malzeme aradım, nar mı başka şeymi derken portakalllar dikkatimi çekti, kendimce bir kaç mini desen çalışması yapıp fotoğraf çektim sonra helvamı yerken portakal kabuklarının helvaya sinen lezzetini çok beğendim, hemen rendenin en ince kısmıyla 1 çay kaşığı kadar portakal rendesini bir porsiyon helvaya katıp karıştırdım ,sonra servis ederken yine aynı şekilde aileme denettirdim oldukça beğendiler.Portakal lezzetini seviyorsanız denemenizi öneriyorum,İrmiğin üzerinde verilen tariften helvanızı hazırlıyorsunuz,ben sütlü olan tarifi tercih ediyorum :) portakal rendesini tüm helvanın içine katmamanızı öneriyorum ,servis tabağınızda önce deneyip damak zevkinize uyarsa tüm porsiyonları o şekilde hazırlarsınız ve porsiyon başına 1 çay kaşığından fazla portakal rendesi koyarsanız lezzet biraz acılaşıyor,1 çay kaşığı yada daha az hoş bir aroma veriyor...Deneyeceklere şimdiden afiyet olsun..

S&S
Paylaş

0 yorum:

Yorum Gönder