4 Ocak 2011 Salı

Kısır Tarifi


Geçen gece saat 23 eşimin canı kısır istedi (genellikle erkekler kısır sevmez ama benim eşim bayılıyor)

-istersen yapayım ama gece 24 olur yani dedim

-o zaman kalsın yarın yaparsın dedi .

Ve ben dün yaptım evde ne varsa ekledim bol malzemeli nefis bir kısır oldu...

Akşam annemi babamı ve yazılarından tanıdığınız kardeşim kuzucuğum S&S'yi davet ettim onlarada ikram ettim ve onlarda çok beğendi :)

tarifi:

4 çay bardağı ince bulgur

3 çay bardağı kaynar su

2 adet kuru soğan

1 yemek kaşığı biber salçası

1 yemek kaşığı domates salçası

2 adet domates

1 adet salatalık

yarım demet maydanoz

yarım demet dereotu

küçücük bir göbek salata

1 tatlı kaşığı tuz

1 fincan kadar zeytinyağı

1 tatlı kaşığı nane

1 tatlı kaşığı sumak

1 tatlı kaşığı isot

1 tatlı kaşığı pul biber

2 yemek kaşığı nar ekşisi

1 limon suyu

5-6 dişi sarımsak

Yapılışı:

Bulguru kaynar su ile ıslatıp yarım saat kadar dinlendiriyoruz.

soğanları sıvıyağda biraz kavurup domates ve biber salçasını ekliyoruz biraz daha kavurup yumuşamış olan bulgura katıp karıştırıyoruz.

Başka bir yerde domatesi salatalığı küp küp doğruyoruz göbeği ince ince kesiyoruz maydanoz ve derotunu kıyıyoruz bunlarıda bulgurlu karışıma katıyoruz.

Sonra yağını, limonunu, baharatlarını tuzunu nar ekşisini ekliyoruz sarımsağı ezip katıyoruz ve karıştıyoruz işte bu kadar...






Paylaş

0 yorum:

Yorum Gönder