17 Şubat 2011 Perşembe

Cosmo City Mağazası Beni Hayal Kırıklığına Uğrattı!

Kozmetik alışverişlerimi belli başlı kozmetik mağazalarından yapmaya özen gösteriyorum,tabiki acil ihtiyaçlar durumunda daha küçük mağazalarıda tercih edebiliyorum.Özellikle rutin alışverişlerimde tercih ettiğim Cosmo City mağazasıdır.Belkide sırf yolumun üstünde oluşu yada güvenilir bir mağaza olduğuna inandığım için..Ancak son yaşadağım olay ne yazık ki canımı fazlasıyla sıktı,bir kaç ay önce fındıkzade şubesine özellikle eyeliner almak için gidip diğer ihtiyaçlarımıda almıştım. Benimle ilgilenen kişiye Maybelline yada Loreal eyeliner istediğimi söylemiştim maybelline'den memnundum ve Loreal hakkında bilgi alıp daha iyi bir ürünse ona geçmeyi düşünmüştüm. Ama ısrarla Carmina markasının ürünlerinin harika olduğu vurgulandı,ben hiç kullanmadığımdan bahsedip tedirgin olduğumu söylememe rağmen.Kesinlikle memnun kalacaksınız dendi yeni mineral serisi hakkında bir sürü güzel şey söylenip açıkçası ikna edildim.Carmina markalı eyeliner'ı aldım.Nişan makyajımda kullanacağım için bir süre kullanmadım ve ilk kullanım iyiydi fakat daha 2.-3. kullanışımda fırçada müthiş bir şekilde çatallanıp dağılma meydana geldi,hemde eyeliner sürme konusunda gerçek anlamda iyi olup kozmetik  ürünlerime müthiş özen gösterdiğim halde... Kesinlikle geçen süreçte kuruma filan gibi birşey söz konusu değildi ve ürünün doluluğu ancak 4-5 kullanıldığını açıkça göstermesine rağmen,Fındıkzade Cosmo City mağazasına gittiğimde ve sorunu anlattığımda görüştüğüm yetkili, artık Carmina ürünlerinin Türkiyede satılmayacağını belirtti.Eyeliner ın kapağını açıp fırçada ki dağılmayı görmesine rağmen ürün fişiniz keşke  olsaydı dedi,ne yani bana garanti verilmiş defalarca ikna edildiğim bir ürünün fişini mi saklayacaktım geçen süreçte,tabi ürün kalitesi konusunda bir tereddüt belirtselerdi saklardım o ayrı...Görüştüğüm yetkili kibar ama kararlı bir şekilde "size yardımcı olmayı çok isterdim ancak ne yazık ki olamıyorum" dedi.Bende "peki teşekkür ederim ama o halde buradaki marka uzmanlarınızın önerilerine kulak verirken  iyi düşünmek gerekiyor" dedim ve mağazadan çıktım.
_Birincisi; üründeki hata asla ve asla kullanış tarzımdan kaynaklanmadı,eyelinerin ambalajındaki yıpranmamışlık bile bunun göstergesiydi.
_İkincisi; eğer stand görevlisi yada onların deyimine göre marka uzmanı bana ısrarla Carminadan çok memnun kalacağım garantisini vermeseydi ben ilk tercihim olan bildiğim Maybelline ürününü alacaktım.
_Üçüncüsü ;  Cosmo City gibi büyük bir mağazanın,sorunum karşısında ,beni dinleyip ,haklı olduğumu görüp ,hiçbirşey yapmamasını gerçekten yakıştıramadım.Müşteriyi memnun etmek önemlidir alt tarafı bir eyeliner bile olsa değil miki ben bu mağazanın sürekli müşterisiyim bir şekilde sorunumu çözüp gönlümü almaları gerekirdi.
_Dördüncüsü ;Bu sizin için gerçekten üzgünüz ama elimizden hiçbirşey gelmiyor tavrı bence çok komik ve gereksizdi,firmaların çok büyük hataları bile telafi ettiğini göze alırsak benim minik bir sorunum karşısında çaresiz gibi kalınıp hiçbirşey yapılmaması açıkçası beni mağazadan çok soğuttu..
_Beşinciside ;"Watsons mağazaları ne güne duruyor canım ,biraz daha fazla yürür biraz daha fazla yorulurum en fazlası ama  güvenilir bir mağazayı tercih ederim "gibi bir karar almamı sağladı bu tavır.Mazalar böyle olumsuzluklarda 1 tek müşteri giderse gitsin gözüyle bakabilirler ama bunun o giden kişinin çevresinde en az 10 kişilik bir müşteri potansiyelini etkilediğini hiç düşünmezler.Özellikle internet gibi özgür bir paylaşım platformu varken ve artık insanlar haksızlıkları kabullenip susmak yerine, benim yaşadığım sıkıntıları başkasıda yaşamasın diye düşünüp yazılar hazırlarken....
Bu yazıyı niyemi yazdım? Bir olumsuzluğu ve bir kaç kişinin yaptığı hatayı  Cosmo City'e yüklemek amacıyla değil bu bir gerçek,ama orada muhatap olduğumuz kişilerin dikkatli olması gerekiyor ,birşeyleri önerirken gerçekten güvenilir olup olmadığını bilmeden önermek ne kadar doğru ki? Bunuda geçtim herkes sattığı ürünlerin tümünü  kullanamaz yada deneyemez,ama keşke o ilk satıştaki sıcaklık  ve samimiyet ,bir sorunla karşılaşıldığındada aynı içtenlikle devam etse üzgünüm demekle yetinilmeyip sorunum çözülseydi ben şuanda kendimi haksızlığa uğramış yada önemsenmemiş gibi hissetmeyecektim,ben şuanda bu yazıyı teşekkür yazısı olarak hazırlayıp memnuniyetimi bildirecektim, ben çevremdekilere bu olayı anlatıp başka mağazalar tercih edin ,sorun olduğunda karşınızda muhatabınız olsa bile çözüm yok demeyecektim...Kısacası  Cosmo City benim için renklerini kaybetmiş bir mekan şimdi,durabildiğim kadar uzakta durmak istediğim ,ve önünden geçerken bile soğukluk hissettiğim...

S&S
Paylaş

6 yorum:

adriana1983 dedi ki...

Tatliyosun ;
Canım insan gerçekten üzülüyor böyle olumsuzluklarda,ben bu yazıyı benim gibi başkalarıda aynı haksızlığa uğramasın diye hazırladım,ve bu sektörde çalışanların çok daha dikkatli olması için yazdımm.Müşteri memnuniyeti bir mağaza için herşey demek,kimse artık bilinçsiz tüketiciler değil ben orada konuyu uzatmadım belki,kendileri telafi etme olgunluğunu ve profesyonelliğini göstersinler istedim ama bu demek değil ki bana yapılan şeyi başkalarınada yaşatmaları için sessiz kalacağım.Ben bir özrü hak ettiğime inanıyorum...

S&S

Adsız dedi ki...

yaşadığın şeyi çok iyi anladım..carmina markasıyla münasebetleri bitmiş dahi olsa,o eyelineri çöpe atıp, senin istediğin markayı almanı sağlayarak yardımcı olmalıydılar..

adriana1983 dedi ki...

TatLıGacı;
Canım öncelikle yorumun için teşekkür ediyorum,açıkçası gelen yorumlar ,bu tarz yazıların okunduğunun ve dikkate alındığının kanıtı oluyor..
Carmina konusuna gelince ,mağazada hala carmina ya ait bir kozmetik bölümü ve standı vardı ve herşeyde satıştaydı, yani oraya bir sorun üzerine değilde ,yeni bir ürün almak isteyerek gitseydim bana Carmina nın türkiye satışları durdurulduğu eminim ki söylenmeyecekti bile..

S&S

April dedi ki...

Canım, ben CosmoCity'deki stand görevlilerine kulak asmamayı çok kez bu tip kötü tecrübeler sonunda deneyimledim. Carmina kötü bir marka değil, benim memnun olduğum ürünleri çoktur ama hiç denemediğim ve fikrim olmayan ürünü de satış danışmanlarına kanıp almamayı öğrendim. Çünkü sonrasında yaptıkları önerilerin ardında durmuyorlar. Geçen yıllarda Neutrogena'nın hassas cilt için bir nemlendiricisi aldım ve alerji yaptı bana. Dikkatinizi çekerim, 'hassas cilt için' olan bir ürün. Cosmocity Fndkzade mağazasına gittim ve değiştirmek istiyorum, firmaya da şikayet mektubu göndermenizi istiyorum dedim. Cevapları, 'Ama ürünü biz size önermedik kiiiii, siz kendiniz aldınız' oldu.
Onlar önerseydi de birş ey yapamayacaklardı bundan eminim. Mağaza müdürü ile görüştüm ve firmaya şikayet mektubu yolladım. Ardından, bana ürünü onlara yollamamı söylediler. Cosmocity aracılığıyla yolladık ve Neutrogena, Cosmocity'den aynı fiyat tutarında alışveriş yapmama izin vermelerini istedi. Bir mırın kırın yaptılar, ama elleri mahkum, yerine getirdiler.
Anlamaları gereken şey çok basit aslında.
Tüketici koruma kanununda yazılanlar belli, biz hakkımızı almak konusunda kararlıysak, onlar da vermek konusunda 'rahat' olmak zorundalar. Bu onlara avantaj kazandırır, ama anlamıyorlar.
Bu konuda CosmoWorld cidden süper çalışıyor.
Evimin yakınına CosmoWorl açılmasıyla, artık Cosmocity'ye uğramıyorum, çok mutluyum :D

(çok uzun yazdım özür dilerim :))

adriana1983 dedi ki...

April;
Canım rica ederim çok güzel ve net bir yazı olmuş,keşke okuyan her arkadaşım yorum bıraksa ve burayı okuyan kişilerde bu tarz konuların ne kadar çok tepki alıp,insanları yeni kararlar almaya ittiklerini görseler.
Senin yaşadığında can sıkıcı bir durummuş,ve sorunu açıkçası Cosmocity değil aldığın marka çözmüş ama biz orada yapılan bıkkın, asık suratlı, "tamam al git lanet olsun!"der gibi tavrı çekmek zorunda değiliz.İnsanın canınıda sıkan en çok bu tavır zaten, birşeylerin satışını yaparken gördüğümüz müthiş güler yüz ,bir sorun karşısında inanılmaz asık bir yüze dönüşüyor,yada nazik ama umursamaz bir tavra..

s&s

Candie`s dedi ki...

öncelikle merhabalar herkese...
yazdıklarınıza sonuna kadar katılıyorum.herşeyden önce şunu söylemek isterim ki cosmo city fındıkzade şubesinde bende sorun yaşadım.ve bir daha oraya adımımı atmıyorum.en nefret ettiğim şey bir satıcının ben ürünleri gezerken nefesini yada adımlarını sürekli hissedişim.ben özgürce dolaşmak isterim alışveriş yaparken.zaten elemana ihtiyaç duyarsam bakarmısınız derim.ürün satmak için yapılan bu ısrarlı davranış inanın beni alışveriş yapmaktan soğutan birşey.kaldıki bir ürün almaya yönelmişse müşteri satış elemanının ısrarla bu ürünü alın demesi can sıkıcı bir durum.şunu söylemeliyim ki bu konuda benimle aynı fikri paylaşan ve düşüne o kadar çok arkadaşım var ki.dikkat ederseniz dükkanlar genelde boş.bence nedeni satış destek elemanı denen varlıkların bana göre almayın destek elemanları olması.bir dükkanda o kadar bayana gerek yok.hemen yapışkan hareketler yaparak benim kolaylıkla kaçmamı sağlıyorlar.fakat dükkan sahipleri yada ürün müdürleri bunun farkında değiller.

Yorum Gönder