24 Temmuz 2013 Çarşamba

Pastane Keki Tarifi (Frambuazlı)

Hani pastanelerden aldığımız sünger gibi bir kek vardır biz ne kadar bütün malzemeleri oda sıcaklığında kullansakta yumurtayı köpük köpük yapsakta onu tutturamayız bir türlü :(
İşte ben o kekin tarifini vereceğim bugün size ben bu tarifi pastacılık kursunda Feyza'cığımdan öğrendiğimden beri diğer kekleri hiç yapmıyorum dersem yalan olmaz



Malzemeler:
  • 4 yumurta
  • 18 gr ovaleks
  • 60 gr süt
  • 150 gr sıvıyağ
  • 180 gr tozşeker
  • 260 gr un
  • 10 gr kabartma tozu
  • Eğer kakaolu yapmak isteseniz 20 gr kakao koyup undan 20 gr azaltın
Bütün malzemeleri 10 dakika boyunca karıştırıyoruz kalıba döküp 156-170 c'de  40 45 dakika pişiriyoruz 

Benim resimdeki kekin içinede frambuaz koydum üzerinede  sizde isterseniz içine fındık,ceviz ,havuç,kuru meyve aklınıza gelen herşeyi ekleyebilirsiniz
Eğer sulu meyveler koyacaksanız frambuaz gibi meyveleri iyi pudra şekerine bulayıp kağıt havlu yada süzgeçte beklettikten sonra hamura ekleyin 
Paylaş

7 yorum:

Böğürtlen Taneleri dedi ki...

Harika görünüyor canım ellerine sağlık.

adriana1983 dedi ki...

teşekkür ederim canımcımmm :-*

Unknown dedi ki...

Oruçluyken oturup yapasım geliyor, iftardan sonra yapmaya halim kalmıyor :) Eline sağlık :)

MERVE dedi ki...

eline sağlık , sanırım bu gramlar pasta yapımında çok önemli, yoksa kabarmıyor mu kek :)
bir de ovaleks nedir :) hiç duymamışım ..

adriana1983 dedi ki...

Oje Balonjoje Canım aynen öyle iftara kadar yaptım yaptım yoksa başka baharlara ;)

Mervecim evet gr çok önemli bir kere bu tarfi bulmadan normal kek yaptım içine bir kaşık ovaleks koydum sonuç :Ekşiii bir bisküvi ve çöp oldu
ovaleks nedir:Pastanelerde kullanılan kabarmayı sağlayan ve bayatlamayı önleyen kabartıcı bir jel pastacılık malzemesi satan yerlerde yada internette bulabilirsin ben "FO" Marka kullanıyorum ve memnunum

Lezzet Taneleri dedi ki...

Elinize sağlık bu öiçüleri mutlaka dikkate alacağım.Takipçiniz oldum bende beklerim:((

adriana1983 dedi ki...

hoşgeldinn :)
Ben de seni izlemeye almıştım zaten ;)

Yorum Gönder