1 Şubat 2012 Çarşamba

Kışın İçinizi Isıtacak Lezzetli Bir İçecek

Nasıl yaz aklımıza buz gibi ,limonataları, colaları,çeşit çeşit serin içecekleri getiriyorsa ;
kışında tam tersi bir etki yapıp sıcacık lezzetler düşürüyor aklımıza,her ne kadar boza sıcak olmasada benim  fovari içeceklerimdendir kendileri...İki kötü alışkanlığım vardı  içtikçe bağımlılık yapan bardak bardak fincan fincan içmek istediğim bunlardan biri colaydı,büyüleyici bir lezzet her yemeğin yanına gidebilen bir yapısı var ve bendeki artık bağımlılık derecesine ulaşıyordu,colanın nasıl yapıldığını  o berbat ötesi videoyu daha izlemeden önce bıraktım  colayı , neden çünkü biz bayanların vücuduna çok olumsuz bir etki sağlayıp selülit yaptığı için,belki bu kadar kararlı bırakamazdım ama doktorumda yasakladı zaten  yaklaşık 2 yıldır ağızıma cola  ,asitli içecek ve kutu meyve suları, hazır limonatalar dahil hiç bir şey sürmedim..Hala yolda geçen birinin elinde bir cola kutusu görsem canım çekiyor o ayrı, ama en güzel yanı colayı çok seven eşiminde biz nişanlıyken colayı bırakması oldu , şimdi evimize biri cola getirse bile içmiyoruz tamam ben zaten yasaklıyımda eşiminde bu konuda ki kararlılığı çok hoşuma gidiyor.. :)Gelelim  ikinci bağımlılığıma ;
Nescafe, fincan fincan , sabah akşam , sütlü ,sütsüz nescafe...
Yine biz bayanlar için aynı itici sebebi meydana getiriyormuş çok can sıkıcı bir durum neyseki bunda sağlıksız olduğuna dair bir bulgu yok , ama bu kadar masum ve güzel bir içecek nasıl böyle kötü bir suçu işleyebilir aklım almıyo :(
Nescafe tüketimimi biraz daha aşağı çekmek için yeni bir buluş yaptım belki daha önce bulunmuştur bilmiyorum ama en azından ben  ne bir yerde duydum nede okudum.Her buluşumda olduğu gibi eşim işe gittikten sonra kendime küçük bir ölçüde deneme amaçlı hazırladım  içtim ve beğendim ama onun fikrini almak benim için önemliydi kendisi çok hassas bir damak tadına sahip olduğu için onun onayından geçmedende bloga yazmadım :)Nescafe nin bağımlılından uzaklaşmak için bir adım olduğundan içinde yine nescafe var ki bunuda sevebileyim  alıştıkça nescafe miktarı azaltılıp hatta tamamen geride çekilebilir diye düşünüyorum şimdi gerekli malzemelere geçelim..

"1 Büyük Fincan/kupa  Ölçüleri"

Nescafe                     1 Çay kaşığı
Kakao                       1 Çay kaşığı
Kahve Kreması          1,5 Yemek Kaşığı
Süt                             Fincan boyutuna göre
Şeker                         Dilediğiniz kadar

Öncelikle fincanınızın aldığı kadar sütü cezveye koyuyorsunuz tepeleme olmayan 1 çay kaşığı kakaoyu ve yine 1 çay kaşığı nescafeyi süte katıp biraz karıştırıp ocağa alıyorsunuz pürüzsüz oluncaya kadar iyice karıştırıyorsunuz  kaynayana kadar..1,5 yemek kaşığı kahve kreması koyduğunuz fincanınıza kakaolu sütünüzü  ve dilediğiniz miktarda şekeri koyup iyice karıştırıyorsunuz ve içindeki kaşığı çıkartmadan servis ediyorsunuz çünkü kakao dibe çöken bir malzeme içerken arada karıştırmak kesinlikle çok daha iyi lezzet almanızı sağlıyor.İlk  tadı kakaoyla alıp ardından nescafe ile  ahenk katıyorsunuz süt tadınıda yumuşak  kahve kremasıyla hissettikten sonra lezzet bütünleşmiş oluyor..Her fincan için bu malzemeleri katlıyarak çoğaltıyorsunuz , ben sıcacık içeceğimi daha şimdi bitirdim , umarım sizde beğenirsiniz . Şimdiden afiyet olsun..
(Resim ne yazık ki orjinal değil.. )

S&S
Paylaş

0 yorum:

Yorum Gönder