23 Haziran 2012 Cumartesi

Doğum Günü Pastam: Brownili Cheesecake



Mayıs ayının 21'i benim doğum günümdü ve kendime Cheesecake yapmak istedim yaptım da nitekim hemen hemen yarısınıda ben yedim daha önce yediğim Cheesecake'lerden çok daha güzel bir lezzet İsmek Pastacılık kursunda öğrendiğim bir tarif ben bu ölçünün yarısını yaptım 18 cm'lik kalıp kullandım bu ölçüyü yaparsanız 20 kişilik filan oluyor ;)

28 cm'lik kalıp için malzemeler
80 gr bitter çikolta
80 gr tereyağı
2 yumurta
120 gr toz şeker
45 gr un 25 gr damla çikolata
50 gr ceviz

hazırlanışı
tereyağı ocakta eritilir ocaktan alınıp içine parçalara ayrılmış bitter eklenir eritilir

yumurta ve toz şeker mikserle kabartılır yağ çikolata karışımı eklenir birbirine yedirilir
un,damla çikolata ve ceviz eklenip kaşıkla karıştılır altına folyo sarılmış kalıba dökülür 170 derecede
20-25 dakika pişirilir ve soğutulur

Cheescake
1 kg labne peynir
750 gr krema
4 yumurta
200 gr toz şeker
130 gr un
1 limon kabuğu rendesi
150-200 gr beyaz çikolata(isteğe bağlı)

hazırlanışı

yumurta ve şeker telle çırpılır limon kabuğu rendesi eklenir şeker eriyinceye kadar çırpmaya devam edilir
labne eklenir yavaş yavaş çırpılır krema eklenir karıştırmaya devam edilir
un eklenir 2-3 dakka daha çırpılır bu aşamada beyaz çikolata eklnebilir
hazırlanıp soğutulan browninin üzerine cheescake dökülür
kalıp tepsiye koyulur tepsiye 1 parmak kalınlığında su koyulur 130 derecede 1 saat pişirilir

Çok güzel oluyorrr
Paylaş

0 yorum:

Yorum Gönder