20 Temmuz 2012 Cuma

İlk İftar Ve Tavuklu Hünkar Beğendi


Gerçi tavuklusunu hünkar yedi mi yediyse tavuklusunu da beğendi mi bilmiyorum ama ben yaptım ve benim hünkar beğendi ve kendi yaptığım yemekleri %90 beğenmem ama bende beğendim hatta mütevazilik yapmayacağım nefis olmuştu;)
Oktay Usta'nın tarifi ufacık değişiklikler var sadece
Bizde çok yemek yenmediği için ve biz iki kişi olduğumuz için az yaptım yine de bir kısmı kaldı yani bu ölçü 3-4 kişilik diyebiliriz
5 adet orta boy patlıcan
1 yemek kaşığı tereyağ
2 yemek kaşığı un
2 su bardağı süt
50 gr kadar kaşar peyniri
karabiber
tuz

Tavuklu Kısmı İçin
250 gr tavuk göğüs kuşbaşı
2-3 adet domates
2-3 adet sivribiber
3 diş sarımsak
tuz
karabiber
kekik(evde kekik kalmamıştı ben köri ekledim çok güzel bir lezzet verdi bence)

Hazırlaşına gelelim:
Patlıcanlar patlamasın diye üzerlerine çizikler yaptım ve fırında közledim sonra kabuklarını soyup ince ince kestim tencereye 1 kaşık tereyağı koyup unu kavurdum sütü ekledim muhallebi kıvamında pişirdim ocağın altını kapatıp tuz,karabiber ve kaşarı ekledim(eğer varsa muskatta ekleyebilirsiniz) en son patlıcanları ekleyip iyice eze eze karıştırdım.
Tavukları sıvı yağda kavurdum küp doğranmış domates,biberler ve sarımsağı eklyip kavurmaya devam ettim en son tuzunu karabiberini ve kekik olmadığı için bir çay kaşığı kadar köriyi ekledim ve beğendinin üzerinde servis yaptım

Paylaş

0 yorum:

Yorum Gönder