24 Şubat 2013 Pazar

Komşu Kurabiyelerim

Buraya (Başakşehir) taşındığımdan beri cuma günü komşularımda  kuran toplantılarına katılıyorum evimi iyice düzene soktuğum zaman bir cuma da ben ağırlayacağım inşaallah .
Bu toplantılara giderken ilk defa gideceğim bir ev olması sebebiyle bir şeyler hazırlayıp eli boş gitmemeye özen gösteriyorum ve işte aşağıdaki kurabiyeler o yüzden komşu kurabiyeleri ilk kurabiyem yeni komşu olduğum için ev şeklinde ve şeker hamuru ile süsledim

 tarifi:
1 yumurta
125 gr pudra şekeri
250 gr tereyağ
520 gr un
Bütün malzemleri yoğurup hamuru hazırlıyoruz eğer çok yumuşak olursa biraz daha un katabilirisiniz istediğimiz kalıplarla kesiyoruz yağlı kağıt serilmiş tepsiye diziyoruz 175 derecede pişiriyoruz ve istediğimiz şekilde süslüyoruz.

beyaz kurabiyem bol nişastalı üzeri eritilmiş çikolata kaplamalı tarifi

kara kurabiyem ise meşhur balayı kurabiyesi bizim evde 1 hafta içinde 4 kere pişirildi tadı aynı Tadelle nefis bişiyyy...

Tarifi:
250 gr toz fındık
65 gr mısır nişastası
37 gr pudra şekeri
200 gr bitter kuvertür çikolata

Beyazı için
100 gr toz fındık
65 gr mısır nişatası
37 gr pudra şekeri
200-250 gr beyaz kuvertür çikolata
kuru malzemeleri karıştırıyoruz benmari usulü erittiğimiz çikolatayı katıp yoğuruyoruz ve şekil verip 150 derecede 8-10 dakika pişiriyoruz
bu cuma gittiğim komşuma ise kakaolu portakallı ve damla çikolatalı pastane keki yaptım ama resmini çekmeyi unutmuşum maalesef ama o da muhteşemdi hiç mütavazi olamicimmm :)
Paylaş

2 yorum:

ÖZLEM ÖZBEK KARACA dedi ki...

Ellerine sqglik canim harika gorunuyorlar lezzetleride eminim oyledir cikolatali olanlardan alayim ben bir kac tane:-)

adriana1983 dedi ki...

teşekkür ederim mümkün olsa da şöyle ortaya karışık hazırlasam keşke :)

Yorum Gönder