5 Eylül 2011 Pazartesi

2,5 Yaş Sendromu Ne Fena Birşeymiş...


Allahım bu günlerde çıldırmak üzereyim kızım bir nevi ergenlik diye adlandırılan ingilizcede ismi "Terrible Two" olan 2,5 yaş sendromuna girmiş bulunmakta sanırım :(
Yani umarım bundan daha kötü  olmaz .
Bugün beni (sülaladeki en sakin en sessiz en sinirlerine hakim olabilen) beni tabiri caizse çıldırttı bu nasıl bir inattır bu günün 5-6 saatini ağlamakla geçirdi ve hiç sebepsiz yere
-kızım derdin nedir ?
-annemi sevmiyorum babamı sevmiyorum hüüüü
-kızım hadi pusetine bin anneanneye gidelim
-ben yürüyeceğim hüüüü
-tamam kızım yürü o zaman
iki üç adım attıktan sonra
-baba ben yoruldum beni kucağına al hüüüü
-kızım hadi birazda bana gel baba yoruldu
kendini yerlere atıp ağlamalar
-anneanneye gitmeyelim ben annneanneyi sevmiyorum hüüü
ne yapacağımızı şaşırdık yolda çocuklarına bağıran anneler görüp kızardım bugün hak verdim  psikoloğamı götürsek diye ciddi ciddi düşünmeye başladık sonra biraz araştırdım ve bir çok çocuğun böyle bir dönem geçirdiğini öğrendim işin kötüsü bu dönem 4 yaşına kadar sürebiliyormuş ve eminim bizim 4 yaşına kadar sürecektir hiç bir zaman sakin bir çocuk olmadı zaten o bir koç burcu bebeği olduğu için şimdi ise anlatacak kelime bulamıyorum...
Bu dönemi atlatan yada bizim gibi yaşayan annelerden öneriler bekliyorum inatçılık konusunda nasıl davranıyorsunuz kızlarrr?
Yardım lütfen :)
Paylaş

1 yorum:

Soltane Ghalbha dedi ki...

evet o sendromu 20 yaşında abla olan biri olarak yaşıyorum bende. 2.5 yaşına girer girmez başladı. herşeyi kendi yapmak istiyor sürekli ağlıyor,rahat vermiyor kısacası. biz böyle durumlarda ilgisini başka yönlere çekiyoruz. çabuk unutuyor çocuklar. yani sevdiği çizgi filmden yada dün ne yaptığından falan bahsedip ilgisini dağıtıyoruz. devamlı olmasada bir müddet sakinleşiyor..

Yorum Gönder